Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011

Τέρμα Δεξαμενής


Ιδού δύο φωτογραφίες τραβηγμένες γύρω στο 1950, που δείχνουν την αφετηρία των αστικών λεωφορείων στη Δεξαμενή.

Στην πρώτη το λεωφορείο Νο 6 ανηφορίζει την οδό Θεσσαλονίκης, ενώ κάτω δεξιά διακρίνονται τα σπίτια του Πουλίδη (Α) και του Φέσσα (Β).

Στη δεύτερη φωτογραφία στο τέρμα Δεξαμενής το λεωφορείο Νο 
10 μάρκας Mercedes, σε αναμονή για δρομολόγιο.

Στη γραμμή Χιλίων-Δεξαμενής το εισιτήριο το 1967 κόστιζε 1 δραχμή (σήμερα κοστίζει 1.10 ευρώ). Ο Χρήστος Χρ. θυμήθηκε ότι το μαθητικό εισιτήριο για το κέντρο, όταν κατέβαινε στα Αγγλικά στην Δ΄Δημοτικού, ήταν 60 λεπτά.
Η συνοικία της Δεξαμενής κατοικήθηκε κατά τη περίοδο αποκατάστασης των προσφύγων. Αν και δυσπρόσιτη και βραχώδης, λόγω της καταπληκτικής θέας προς τη θάλασσα, έγινε πόλος έλξης πολλών ευκατάστατων Καβαλιωτών, με αποτέλεσμα να κτισθούν στη περιοχή μερικά πολύ αξιόλογα νεοκλασικά.
Η Δεξαμενή απέκτησε αστική συγκοινωνία το 1935, όταν ο αριθμός των υπαρχόντων λεωφορείων αυξήθηκε από 5 σε 7. Μέχρι τότε έπεφτε περπάτημα και μάλιστα δύσκολο.

blog comments powered by Disqus