« Στην
αρχή δημιουργήθηκε το βιβλίο ΓΡΕΒΕΝΑ. Ογδόντα χρόνια φωτογραφίες. 1895-1975
από συλλέκτη- δικαστικό υπάλληλο των
Γρεβενών, ένα ογκώδες πόνημα, εξαιρετική έκδοση φωτογραφιών της αδιάφορης σήμερα πόλης της Δυτικής Μακεδονίας.


Κάποτε
πιστέψαμε ότι όλα αυτά ήταν γραφτό να τα ζήσουν
μόνο οι γονείς μας, όμως η ιστορία δυστυχώς επαναλαμβάνεται και η φτώχεια
και τα βάσανα ξαναγυρνάν, λες και
άνοιξαν οι ασφαλιστικές δικλείδες και ξέφυγαν από τις παλιές φωτογραφίες……

Κείμενο που έγραψε η Σαπφώ Αγγελούδη, για την παράσταση Memoria Obscura της Τζένης Αργυρίου που δόθηκε στις 15/16/17 Φεβρουαρίου στο Δημοτικό Θέατρο Καβάλας.
(Οι 4 εξαιρετικές φωτογραφίες που συνοδεύουν το κείμενο της Σ.Α. τραβήχτηκαν από τη φωτογράφο Λίλα Σωτηρίου.)
Παρακολούθησα την παράσταση την Παρασκευή 15/2 και πραγματικά εντυπωσιάστηκα. Με πρόσχημα τη κόρη μου που ήθελε να τη δει, ξαναπήγα την Κυριακή 17/2. Όταν βλέπεις ένα έργο δεύτερη φορά, υποτίθεται ότι ξέρεις τι πρόκειται να δεις και λείπει το στοιχείο του άγνωστου. Σας πληροφορώ ότι και τη δεύτερη φορά παρακολουθούσα με το ίδιο δέος και ένταση όπως την πρώτη. Πραγματικά ήταν τυχεροί αυτοί που είχαν την ευκαιρία να τη δουν. Εικόνες, ήχοι και κίνηση, ένας χορός του σώματος και της μνήμης, κατάφερναν να ζωντανέψουν όχι μόνο στιγμές της ιστορίας αλλά και συναισθήματα που τα ''έβλεπες'' στα πρόσωπα των ανθρώπων που απεικονίζονταν στις φωτογραφίες, δείχνοντάς μας πόσο εύπλαστος είναι ο χρόνος και πόσο η Ιστορία επιδρά στις ζωές των ανθρώπων. Η Ιστορία που δεν είναι μόνο τα ψέματα των νικητών ή οι αυταπάτες των νικημένων, αλλά που σύμφωνα με τον Λαγκράνζ «είναι η βεβαιότητα που δημιουργείται στο σημείο όπου οι ατέλειες της μνήμης συναντούν τις ανεπάρκειες της τεκμηρίωσης».
Μπράβο Τζένη!
(Οι 4 εξαιρετικές φωτογραφίες που συνοδεύουν το κείμενο της Σ.Α. τραβήχτηκαν από τη φωτογράφο Λίλα Σωτηρίου.)
Παρακολούθησα την παράσταση την Παρασκευή 15/2 και πραγματικά εντυπωσιάστηκα. Με πρόσχημα τη κόρη μου που ήθελε να τη δει, ξαναπήγα την Κυριακή 17/2. Όταν βλέπεις ένα έργο δεύτερη φορά, υποτίθεται ότι ξέρεις τι πρόκειται να δεις και λείπει το στοιχείο του άγνωστου. Σας πληροφορώ ότι και τη δεύτερη φορά παρακολουθούσα με το ίδιο δέος και ένταση όπως την πρώτη. Πραγματικά ήταν τυχεροί αυτοί που είχαν την ευκαιρία να τη δουν. Εικόνες, ήχοι και κίνηση, ένας χορός του σώματος και της μνήμης, κατάφερναν να ζωντανέψουν όχι μόνο στιγμές της ιστορίας αλλά και συναισθήματα που τα ''έβλεπες'' στα πρόσωπα των ανθρώπων που απεικονίζονταν στις φωτογραφίες, δείχνοντάς μας πόσο εύπλαστος είναι ο χρόνος και πόσο η Ιστορία επιδρά στις ζωές των ανθρώπων. Η Ιστορία που δεν είναι μόνο τα ψέματα των νικητών ή οι αυταπάτες των νικημένων, αλλά που σύμφωνα με τον Λαγκράνζ «είναι η βεβαιότητα που δημιουργείται στο σημείο όπου οι ατέλειες της μνήμης συναντούν τις ανεπάρκειες της τεκμηρίωσης».
Μπράβο Τζένη!